Konsultkoordinator - Helsingborg




Vill du arbeta på ett företag som erbjuder härligt kamratskap, kompetensutveckling och goda arbetsvillkor? Är du en driven problemlösare, med hög serviceanda, ordning och reda samt förmåga att arbeta självständigt? Då är detta något för dig!
 
ONE Nordic bedriver en samhällsviktig verksamhet och arbetar i en framtidsbransch där energiinfrastruktur ständigt behöver utvecklas därför behöver vi fler kompetenta medarbetare för att kunna fortsätta hålla en hög servicenivå och hjälpa fler kunder. Nu söker vi dig som vill arbeta i en nyckelroll som konsultkoordinator i vårt konsultbolag ONE Nordic Konsult AB.
 
ONE Nordic utvecklar Sveriges energiinfrastruktur och är en av branschens ledande inom bland annat region- och stamnät 40-400 kV. Vi jobbar ständigt med att hjälpa våra kunder att underhålla, bygga, förbättra och utveckla sina stationer, ställverk, transformatorer och kopplingsapparater. Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats där vi ger våra medarbetare möjlighet att utvecklas och växa.

Arbetsbeskrivning
Som konsultkoordinator kommer du att fungera som ett affärstöd till vår ansvarige chef och våra medarbetare inom vårt konsultbolag. Vi står inför en spännande fas där du som konsultkoordinator kommer att ha en viktig roll i vårt säljarbete, utveckla våra affärer, kundrelationer och arbetsprocesser på bästa sätt.

I tjänsten som konsultkoordinator ingår arbetsuppgifter såsom:
  • Administrativt stöd till chef för konsultbolaget
  • Daglig kontakt med medarbetare, underkonsulter, stab och kunder
  • Ansvara för hantering av konsultförfrågningar (externa och interna) och tillhörande anbudsarbete
  • Ansvara för hantering och uppföljning av våra ramavtal med kunder  
  • sammanställning av faktureringsunderlag och fakturering
  • Affärssystemsadministration i samband med konsultaffärer
  • Administration vid introduktion av nyanställda kollegor och underkonsulter
  • Huvudansvarig för vår ONEin (konsultdatabas)
  • Inköpshandläggning av underkonsulter
  • Framtagning och utveckling av rutiner och processer

Vem är du?
Som person är du öppen, flexibel och noggrann. Du har känsla för detaljer och tycker det är roligt och stimulerande att arbeta med service och stöd och att inom dessa områden hitta nya och mer effektiva sätt att arbeta på.

Du är eftergymnasialutbildad, gärna inriktning mot ekonomi och administration. Erfarenhet av konsultförsäljning och/eller affärsadministration av mindre projekt är meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt mycket goda kunskaper i Microsoft Office och i något affärssystem.

Du har ett strukturerat arbetssätt, är resultatinriktad och har en hög kommunikationsförmåga. Du har även en god social förmåga och ett sinne för god planering samt att du är van att arbeta i ett högt tempo.

Vårt erbjudande

Var med och utveckla ONE Nordic! Vi är ett företag med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade och vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder:
  • Attraktiva medarbetarförmåner
  • Frihet under ansvar
  • Stimulerande arbetsmiljö
  • Inspirerande och professionella kollegor inom ditt arbetsområde

Ansökan och frågor
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta Stefan Sandström (chef konsultbolaget) på tel. 0701-981171. Intervjuer kommer att ske löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag: 2022-04-08.

Fackliga kontakter

Ola Skogström, 0705-64 84 92 (Unionen)
Bengt Persson, 0705-925110 (Ledarna)


 

Ansökan