Junior inköpare - Malmö

ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn. Med vår rikstäckande organisation och lokala kännedom tar vi ansvar och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. Vi har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. Vi arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar vi högteknologiska och hållbara energisystem. ONE Nordic har idag ca 1 000 medarbetare i Sverige. Huvudkontoret ligger i Malmö.


Vill du göra skillnad för svensk infrastruktur? Tillsammans med engagerade kollegor får du arbeta med Sveriges mest ledande företag inom detta område. ONE Nordic söker nu en junior inköpare för ett vikariat.  Vill du bli vår nya kollega?

Rollen
Som junior inköpare kommer du att arbeta med uppgifter som är relaterade till strategiskt inköp och det innebär att du bevakar företagets intressen i form av att arbeta med ”totalkostnad”, pris, kvalitet, logistik och miljö. Du kommer att ha ansvar och hantering av kostnader för våra fordon, prislistor för material, registervård av våra inköpssystem samt allmän marknads- och pris-bevakning. Efter intern utbildning kommer du att ansvara för underhållet av våra inköpssystem för material.
Externa kontaktytor är leverantörer inom ditt ansvarsområde och de interna kontaktytorna är alla som har behov av support när det gäller köp via våra system. Du kommer också att ha många interna kontakter gällande våra fordon då vi har många fordon att hantera. Du kommer att ingå i ett team om tre personer och rapportera till chefen för inköp. Tjänsten är ett vikariat med start 2019-01-02, och du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Malmö. En del resor kan förekomma i jobbet.

Övergripande arbetsuppgifter:
  • Hantera våra fordon mot verksamheten och följa upp kostnader på regelbunden basis
  • Upprätthålla våra prisfiler och vara ”gate keeper” mot leverantörer gällande föreslagna prisförändringar
  • Underhålla vårt inköpssystem gällande korrekt priser
  • Ta fram månadsrapporter vilket innebär rapportera förändringar i priser och kostnader
  • Underhålla befintliga avtal inom ditt område
  • På sikt agera som intern expert för vårt inköpssystem
  • Deltaga i större förhandlingar/Projekt
  • Deltaga i det dagliga arbetet genom att godkänna nya leverantörer, kostnader etc 
  • Upprätthålla goda relationer så väl internt som externt

Bakgrund och kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs ett starkt eget driv, en god social kompetens samt att du är bra på att skapa och upprätthålla kontakter både internt och externt. Du trivs med både helhet och detaljer och värnar om ett gott slutresultat i din leverans.
Din förmåga att bygga relationer och bidra till utveckling och lönsamhet fullkomligt briljerar och bland dina kollegor är du en självklar medspelare!

Vi tror du har en utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik eller motsvarande yrkeslivserfarenhet. Det är en merit om du har 1-2 års inköpserfarenhet eller erfarenhet som bedöms likvärdig, men det är inget krav.

Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig i tal och skrift. Du måste kunna hantera MS Office programmen och kunskaper i Excel är ett krav. Till detta så är erfarenhet från något affärssystem en fördel.

Dina personliga egenskaper kommer att väga tyngre än erfarenhet. Att vara en förebild och ”walk the talk” är en viktig egenskap.

 Mer information och ansökan
Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Ulrika Delin på telefon 0706-303976.
Vänligen notera att sista ansökningsdatum är 2018-10-31.

Fackliga kontakter
Ola Skogström, 0705-64 84 92 (Unionen)
Jonas Svensson, 0701-98 45 89 (Sveriges Ingenjörer)
Bengt Persson, 0705-92 51 10 (Ledarna)

Ansökan