Serviceområdeschef

ONE Nordic är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn. Med vår rikstäckande organisation och lokala kännedom tar vi ansvar och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. Vi har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. Vi arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar vi högteknologiska och hållbara energisystem. ONE Nordic har idag ca 1 100 medarbetare i Sverige och Norge. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Är du en affärsinriktad chef som vill ansvara för att leda, driva och utveckla en verksamhet? Då ska du söka tjänsten som Serviceområdeschef till ONE Nordic i Sollefteå eller Sundsvall.

Som Serviceområdeschef har du en operativ roll vilket innefattar ledarskap, förändringsarbete samt utveckling av organisation och affärer. Du ansvarar för såväl budget, resultat som personal. Du leder en geografisk utspridd verksamhet där du coachar ett mellanled av chefer med ansvar för att leveranser genomförs i enlighet med fastställda budget-, lönsamhets-, kvalitets- och kundnöjdhetsmål. Du rapporterar till Affärsområdeschef Nord och ingår i områdets ledningsgrupp.

 

Dina arbetsuppgifter innebär ansvar för försäljning och strategisk tillväxt samt omvärlds- och marknadsanalyser. Du utför budget- och prognosarbete samt ekonomisk uppföljning. Du har personalansvar för Driftsområdeschefer samt övergripande ansvar för organisationens bemanning inom funktionerna sälj, affärsutveckling, produktionsplanering, service och beredningsadministration.

 

Vi söker dig med flera års ledarerfarenhet av affärsdrivande verksamhet och som trivs med både resultatansvar och utvecklingsinriktade uppgifter. Du har en högskoleutbildning eller motsvarande samt en vidareutbildning inom ledarskap och/eller verksamhetsutveckling och marknadsföring/försäljning på strategisk nivå.

 

Du trivs i en bred och ansvarsfull roll med en blandning av ledning, försäljning, ekonomi och administration. Du har en god förmåga att coacha och leda människor i förändring med målet att skapa ett högpresterande team. Du har en helhetssyn med god förmåga att både analysera och prioritera. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid med placering i Sollefteå eller Sundsvall. Då resor förekommer i tjänsten krävs det att du har körkort.

 

Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf, 070-760 64 47. Din ansökan skickar du till: petra.elf@rutinera.se Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den snarast möjligt, dock senast den 14 augusti 2016.